Onderwijs

In het Integraal Kindcentrum Prins Claus staat het woord "samen" centraal. Samen met Junis bieden we onderwijs en opvang aan kinderen van 0 tot 13 jaar onder één dak. Door samen te leren, te spelen, te vieren en vooral heel veel plezier te hebben, vormen wij een stevige en veilige basis voor de toekomst van elk kind. Dit doen wij samen en in goed contact met leerlingen en hun ouders.

Onze school biedt een plek waar ieder kind mag zijn wie hij of zij is. Ieder kan zijn eigen top bereiken. Rust en structuur in het leerklimaat zijn kenmerkend.

Speerpunten in ons onderwijs zijn:
* Uitdagende leerdoelen voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
* Engels in groep 1 t/m 8
* Techniek en natuur in groep 1 t/m 8
* Onderwijs aan leerlingen met (kenmerken van) dyslexie

Wij zijn gevestigd in een modern, duurzaam en transparant schoolgebouw met multifunctionele lokalen en ruimtes. In deze omgeving kunnen wij eigentijds onderwijs en passende opvang bieden.

Nieuwsgierig? U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen!

Kinderdagopvang

Binnen IKC Prins Claus verzorgt Junis de kinderopvang. Het IKC biedt kinderdagopvang en buitenschoolse opvang.

Bij de kinderdagopvang
Het kinderdagverblijf bestaat uit twee groepen voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Grenzend aan ons kinderdagverblijf ligt een eigen buitenspeelruimte. Kinderen kunnen hier volop spelen en ontdekken. Samen spelen biedt kinderen mooie ontwikkelingskansen. Spelenderwijs leren de kinderen zo belangrijke vaardigheden, zoals samen delen en naar elkaar luisteren.
Elke dag gaan we ook even lekker naar buiten. Dan spelen we in onze eigen buitenruimte of in de speeltuin naast het IKC. Ook gaan we regelmatig de buurt verkennen, dan gaan we bijvoorbeeld naar het park of de kinderboerderij.

Kom erbij

Tijdens “kom erbij” nemen de oudere peuters samen met de pedagogische medewerker een kijkje in de kleuterklas. Tijdens dit uur organiseren we gezamenlijke activiteiten waarin de kinderen kennismaken met elkaar en met het onderwijs. Zo ontstaat er een natuurlijke overgang tussen kinderdagopvang en onderwijs.

Meer weten of een keer komen kijken?

Op de website van Junis vindt u de tarieven voor de kinderopvang en kunt u uw netto maandkosten berekenen via de rekentool. Een keertje komen kijken bij het kinderdagverblijf? Dat mag altijd! Vraag hier uw rondleiding aan.

Buitenschoolseopvang

Voor en na schooltijd en in de vakanties zijn de kinderen van 4 tot 13 jaar van harte welkom op de buitenschoolse opvang (BSO)!
Bij de BSO
Elke dag staat er weer een gevarieerd activiteitenprogramma klaar. Zo spelen we buiten en doen we een potje voetbal en dan zijn we binnen creatief bezig met verf of andere materialen. Hebben de kinderen zelf een leuk idee voor een activiteit? Dan kijken we altijd of we deze aan ons programma kunnen toevoegen.

In de schoolvakanties

In de schoolvakanties is de BSO van het IKC geopend van 7.00 tot 18.30 uur en bieden we vakantieopvang. Het vakantieprogramma staat elke vakantie vol met leuke workshops, spellen en uitstapjes. Bijvoorbeeld naar het theater, het museum of een grote speeltuin.

Meer weten of een keer komen kijken?